Loading...

Γνωριμία με το Κέντρο για Χαρισματικά & Ταλαντούχα Παιδιά (CTYGreece) στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

 

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Γνωριμία με το Κέντρο για Χαρισματικά & Ταλαντούχα Παιδιά

(CTYGreece) στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

 

 

Το Σάββατο, 10 Ιανουαρίου 2015 μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα μαθήματα που προσφέρονται  από το CTYGreece του Κολλεγίου Ανατόλια, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».

Το Κέντρο για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά (CTY) ιδρύθηκε το 1979 στο παγκοσμίου φήμης πανεπιστήμιο Johns Hopkins των ΗΠΑ, με στόχο να αναδείξει εξαιρετικά προχωρημένους μαθητές και να καλλιεργήσει τις δυνατότητές τους, ώστε να μπορέσουν να συνεισφέρουν σημαντικά στο μέλλον. Το CTYGreece/ Κέντρο για Χαρισματικά Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια λειτουργεί φέτος για δεύτερη χρονιά στην Ελλάδα, και είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής συνεργασίας  του Κολλεγίου Ανατόλια και του Πανεπιστημίου JohnsHopkins (ΗΠΑ) με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.  Πρόκειται για ένα μοναδικό κέντρο στην Ελλάδα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη που προσφέρει εξωσχολικά προγράμματα σπουδών  για παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου και  Λυκείου με εξαιρετικές ακαδημαϊκές δεξιότητες. Στόχος των προγραμμάτων είναι  να βοηθήσουν τα παιδιά να ανακαλύψουν τυχόν νέα ταλέντα τους καθώς και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους πέρα από τα στενά πλαίσια των τυπικών μαθημάτων.

Στις 10 Ιανουαρίου 2015 στον «Ελληνικό Κόσμο» παιδιά δύο ηλικιακών Ομάδων (Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου – Α’ Λυκείου)  θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους μέσα  από πεντάωρα μαθήματα που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος επιστημών:

 

Για την Ομάδα Α (Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού)

Επιστήμη και Μηχανική

Πώς λειτουργούν οι απλές μηχανές; Με ποιο τρόπο  κατασκευάζονται οι ουρανοξύστες χωρίς να πέφτουν; Πώς μπορούμε να κατασκευάσουμε πολύ δυνατές γέφυρες με το ελαφρύτερο υλικό; Η φυσική, η επιστήμη της ύλης και της κίνησης, θα βοηθήσει τα παιδιά να δώσουν απαντήσεις σ’αυτές τις ερωτήσεις, αλλά και σε πολλές άλλες που θα τους δημιουργηθούν “καθ’οδόν”. Στο τέλος του μαθήματος, οι μαθητές θα έχουν κατανοήσει τις κυριότερες έννοιες της φυσικής των κατασκευών καλλιεργώντας την ικανότητά τους για ομαδική εργασία και επίλυση προβλημάτων των φυσικών επιστημών.

Η Μαγεία της Μαθηματικής Σκέψης

Ποιο είναι ο επόμενος όρος της ακολουθίας 1, 5, 12, 22, 35;

Η λογική, η κριτική σκέψη και οι σωστοί συλλογισμοί  είναι τα δομικά στοιχεία της πνευματικής έρευνας. Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων μέσω της επίλυσης προβλημάτων, παζλ, παιχνιδιών ρόλων και πολλών θεμάτων στα μαθηματικά. Οι μαθητές θα μάθουν να διακρίνουν μοτίβα αριθμών, θα γνωρίσουν τον επαγωγικό και παραγωγικό συλλογισμό, τους αριθμούς Fibonacci κ.ά.  και θα παρακινηθούν να δώσουν παραδείγματα για το κάθε τι  από τη δική τους καθημερινότητα.

 

Στο Eργαστήρι του Συγγραφέα

Στο CTY η εργασία του συγγραφέα αντιμετωπίζεται ως κοινωνική δραστηριότητα: στο «Εργαστήριο του Συγγραφέα» οι μαθητές μοιράζονται το έργο τους μεταξύ τους και ετοιμάζονται να το δημοσιοποιήσουν στο ευρύ κοινό. Στη συγγραφική κοινότητα της τάξης τους μαθαίνουν να εκφράζονται ελεύθερα και να ακούν τη γνώμη των άλλων, καθώς οξύνουν τις δεξιότητές τους και γίνονται δημιουργικοί στην ανάγνωση-ακρόαση και στη γραφή. Στο μάθημα αυτό, τα παιδιά εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους για το σκηνικό του κειμένου, τους χαρακτήρες και την πλοκήενώ παράλληλα επιχειρούν να αξιοποιήσουν εξειδικευμένα στοιχεία σχετικά, για παράδειγμα, με τη μεταφορική γλώσσα ή ποικίλους τύπους πλοκής. 

 

Για την Ομάδα Β (Α’ Γυμνασίου – Α’ Λυκείου)

 

Εισαγωγή στις Βιοϊατρικές Επιστήμες

Το μάθημα αυτό αποτελεί μία εισαγωγή σε βασικές έννοιες της βιολογίας του ανθρώπου και στην επιστήμη της ιατρικής. Οι μαθητές θα εξερευνήσουν θεμελιώδεις βιολογικές και χημικές έννοιες, όπως τη διπλή έλικα του DNA, το ρόλο των μεμβρανών και την όσμωση. Στη συνέχεια, θα ασχοληθούν με κάποιες ιατρικές έννοιες, όπως την εξάπλωση μιας ασθένειας, μεταγγίσεις αίματος και συμβατές ομάδες, και μια μικρή εισαγωγή σε κάποια ανθρώπινα συστήματα.

Θεωρία Παιγνίων και Στρατηγική Σκέψη

 «Να μη χρησιμοποιείς εξαναγκασμό στα παιδιά όταν διδάσκεις, αλλά να τα μορφώνεις παίζοντας». Πλάτωνας, Πολιτεία.

Οι μαθητές εισάγονται στις βασικές αρχές της Θεωρίας Παιγνίων, παρουσιάζουν και αναλύουν μεθόδους στρατηγικής σκέψης, μέσα από επιλεγμένες δραστηριότητες και παιχνίδια.

 

Κρυπτολογία: η τέχνη της ασφαλούς επικοινωνίας

Το σεμινάριο Κρυπτολογίας από  το CTY-Greece είναι ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο, ένα ταξίδι στον κόσμο των κατασκόπων. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν και να εφαρμόσουν τεχνικές κρυπτογράφησης και κρυπτανάλυσης από την εποχή των αρχαίων Ελλήνων μέχρι τη Βικτωριανή εποχή.

 

Αμέσως μετά την έναρξη των μαθημάτων, θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση των γονέων σχετικά με το πρόγραμμα και τις δράσεις του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά.

 

 

Ημερομηνία: Σάββατο 10/01/15

Διάρκεια κάθε μαθήματος: 10:30 -15:30

Ηλικιακές Ομάδες:            Ομάδα Α à Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού

                                                Ομάδα Β à Α’ Γυμνασίου – Α’ Λυκείου

Κόστος συμμετοχής στα μαθήματα του CTYGreece: 30 ευρώ

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, είναι απαραίτητη η έγκαιρη δήλωση συμμετοχής: τηλ. 212 254 0000

 

Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Πειραιώς 254, Ταύρος

Διατίθεται δωρεάν χώρος στάθμευσης

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες: κα Λήδα Καρανικολού, Υπεύθυνη Επικοινωνίας «Ελληνικού Κόσμου», τηλ. 212 254 0444

 

Κάντε κλικ εδώ για να κατεβάσετε και το σχετικό έντυπο.

 
 
 
 

Share